Selamat Membaca Sahabatku..

Monday, July 18, 2011

.:: S.A.H.A.B.A.T::.


Saya teringat kata-kata pujangga.....

Seorang sahabat,
akan tahu apa yang ingin katakan,
meski kau tidak mengucapkannya....
Memahami perasaanmu,
meski kau sendiri tak bisa memahaminya....
Akan selalu memaafkanmu,
sebelum kau sendiri bisa m
emaafkan dirimu....
Seorang sahabat akan selalu percaya padamu,
saat orang-orang lain tidak mempercayaimu.....


Bila terbaca kata pujangga ni, hati berbisik, naluri bertanya.. Mampukah aku menjadi seorang sahabat seperti ini. Kadang-kadang ya, kada
ng-kadang tidak.. Eh, boleh ke macam tu??? Kenama mesti ada kadang-kadang?? sedangkan saya tahu kemampuan dan kebolehan diri kita..
Jadi, di sini saya menyedari bahawa tidak semua manusia itu sempurna dan boleh menjadi seperti mana yang kita inginkan.. setiap amnusia mempunyai kelemahan yang tak mampu kita ungkap dan dengan kata-kata...tetapi, kita perlu ingat bahawa, Islam itu menganjurkan kita kearah kesempurnaan... Jadi, bersama-samalah kita sempurnakan diri demi membahagiakan insan lain... Tidak ada ruginya jika kita berubah kearah kebaikan demi kepentingan bersama..
sebelum mengakhiri coretan saya pada kali ini, saya tinggalkan kata-kata yang menjadi penguat kepada diri saya...
anakandaku,
Semoga setiap langkahmu di hari ini
adalah langkah orang yang berjaya...

Semoga bicaramu,
adalah tuturkata insan cendekiawan....

dan seluruh kehidupanmu,
dilingkarai keberkatan dariNYA....


salam sayang untuk semua....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...