Selamat Membaca Sahabatku..

Saturday, July 31, 2010

~~AbM oh bBm~~


Aissh tak tau la kenapa dengan pika ni...selalunya banyak je idea. untuk ABM kali ni, tak de pulak idea yang timbul..ni dah projek yang ke-3, kalau 2 projek sebelum ni melimpah-limpah idea yang datang. Untuk BBm yang ke tiga ni, my turn yang kena mengajar, mengajar tu tak susah pun tapi keberkesanan ABM kepada kelas dan lecture tu yang menjadi keutamaannya..dok fikir-fikir ni apa la yang nak buat. muka pun dah macam kartun dah ni. runsing teman...

Tapi alhamdulillah, dalam runsing dan sibuk dokbuat kerja ni, ada kawan yang datang membantu. cakap pasal kawan ni, sy sangat sayangkan kawan saya yang 3 org ni fasha, wana dan azie. Saya selesa denagn mereka, walaupun kadang-kadang tu ade gaduhnye, tapi gaduh-gaduh manje...hihihi...

Pika sebelum ni, tinggal sorang je. tinggal dengan abah sebenarnya, tapi jarang jumpa. biase la kan..tapi saya gembira dan tetap sayangkan abah saya..::)) Then, mmg banyak survive la hidup ni. Dpt ofer study kat UIA, mmg best sbb tu cita-cita saya. Then, rezki Allah nak bg lagi, dapat belajar di maktab pulak.Alhamdulillah...terima kasih ya illahi..

Bila belajar kat maktab ni, macam-macam perangai yang kita jumpa. tapi sabar je, cuba utk adaptasi dengan diri kita. memang susah untk sesuaikan semua tu, dan perubahan memerlukan masa. tapi saya tahu saya boleh. dan sekarang, saya boleh. disebabkan saya boleh, saya pelik kenapa ada orang yang mengatakan dia tidak boleh untuk sesuaikan diri. Bila berada di tempat baru, kita kena faham yang semua rakan-rakan datang dari latar belakang yang berbeza, jadi kita kena cuba faham dan menerima mereka seadanya.

Dalam berkawan ni sebenarnya, kita kena berlapang dada. terima rakan-rakan kita sebaiknya. jangan sesekali menyimpan dendam. Iklas dalam persahabtan itulah yang akan menjamin perhubungan kita. bila kita iklas, orang akan rasa keikhlasan kita. tak perlu meminta balasan. Setia, kesetiaan juga penting. kalau kita tak setia, bila-bila masa je kita akan tinggalkan kita. kepercayaan juga salah satu simbol dalam persahabatan percaya bukan bermaksud percaya 100%, tetapi jangan melakukan perkara yang rakan-rakan kita tak suka... saya sayang kawan-kawan saya...

Ingat, dalam berkawan:

BERLAPANG DADA

IKHLAS

SETIA

PERCAYA


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...