Selamat Membaca Sahabatku..

Wednesday, November 9, 2011

~~IBU~~

Sajak Buat Ibu

ibu...
dikeheningan malam sunyi
terkenang daku akan pemergianmu....

dibuai sejuta kenangan manis
disiram segar...subur kasih penuh rindu
mengiringi pemergianmu....

ibu...
sejuta keampunan kupinta darimu
buat penghapusan dosa insan kerdil ini....

buat menebus kekurangan
melayani hayatmu
buat melunas hutang jiwa...
seorang anak terhadap ibu...

oh ibu....
kutinggalkan jasadmu di kuburan ini
namun, izinkan aku bawa pulang
kasih sayangmu....

izinkan aku bawa
bersama semangat dan doamu
izinkan aku bawa pulang berbekal...
keampunan dan redha mu ibu...

doakanlah aku ibu...
agar bersemangat
menyambung amal ibadahmu...
berbekal akal, ilmu dan iman...
yang engkau ajarkan dulu....

ya Tuhan...
ku titip jasad ibu untuk dikau rahmati.
ku pinjam jiwa kental
dan kasih sayang ibu...

buat bekal hidup yang berbaki
ku rayu keampunan Mu
segala dosanyan ya Robbi...

hidayahkan aku apa saja
demi menebus dosa ibunda.....

biar nyawa, harta dan jiwa ini
jadi galang gantinya.
janganlah kau siksa dia wahai tuhan....
aku pohon, aku rayu pada Mu
setulus jiwa
Rahmatilah, Kasihanilah Dia.....
Sepertimana ia
mengasihi aku sejak kecil...

ya Allah ya tuhanku...
aku berpegang pada janji Mu,
janji rasul Mu...
Izinkan aku menyambung amal ibu..
izinkan aku memenuhi
tawaran janji mu....

demi ibu ku...
demi ibu ku...
demi ibu ku...








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...