Selamat Membaca Sahabatku..

Friday, November 25, 2011

Jom Ke FELDA

Assalamualaikum…

Apa khabar ? harini saya nak buat entry tentang program ‘JOM KE FELDA’ yang saya baru join 2 hari lepas. Program ni adalah program anjuran Majlis Rukun Negara. Program ni juga kesinambungan dari program ‘JOM KE DESA’ tahun lepas. Tapi saya tak join program tu. Bagi program kali ni, saya telah terlibat kerana berada di bawah pasukan KRS IPG KDA. Jadi saya dan ahli KRS yang lain perlu lakukan kawalan kehormat dan kawad formasi. Itu untuk MUKADIMAH je taw… hahaha..




Mengikut KERTAS KERJA ynag telah dibentangkan *cewah* IPG KDA adalah tuan rumah. Jadi kami diberi hak untuk membawa 80 orang peserta. 40 orang peserta KRS, 40 orang lagi adalah penari, pembawa bunga manggar dan pengacara. Tapi, untuk kumpulan pertama bergerak adalah kumpulan saya iaitu seramai 56 orang menaiki sebuah bas. *bayangkan*… Perjalanan selama 1jam stengah bagai tak terasa, sebab tidur sepanjang perjalanan.hehe..Bila sampai je, makan, kawad, then buat kerja.. angkat-angkat barang… angkat semua kerusi, susun kerusi, macam-macam la.. latihan kawada tengah panas, muka burn sangat..memang ketara..haha..bersihkan kawasan bila petang. Pastu siap-semua kerja, btolak balik ke PENDANG lake Resort jam 6.30 petang. Sangat penat kan. Bila sampai kat sana, makan, masuk dorm. Rasa tak sabar nk baring. Tp mlm tu ada roll call. Huh..penat dowh… pagi esoknye, ade taklimat pulak. Tp xpe, pergi je la.. lepastu, siap-siap bertolak ke Felda. Kami kena sampai dulu, sebab nak buat last rehearsel..










HARI PERTAMA….





Bermulalah kisah kami disini… setelah selesai persembahan dan segala mak bagai tu, saya telah diisyitiharkan untuk menjadi anak angkat keluarga no 58 Che Miah bt Daud. Sy, dua orang je dengan seorang lagi pelajar IPG KRM, umageswary… selepas selesai upacara, kami pulang ke rumah dan berehat… kerana, sebelah malamnya, ada ceramah dengan ustazah Nazrah di Masjid..




HARI KEDUA….

Acara pagi dimulakan dengan Senam Seni yang telah diketuai oleh group PJ PARAGON. Pagi tu, ada VIP, Datin Salbiah. Memang best r.. ade game futsal, bolla tampar dan bola jaring. Guru IPG vs Belia Felda. Memang sah-sah la deorang yang menang..hihihi… petang tu ada program di dewan, tapi saya tak pergi sebab penat sangat. So tertidurla…. Malam tu pula, ada tayangan ape entah. Tapi program tak jadi, sebab xde sape yg pergi sebab tengok bola, MALAYSIA lwn INDONESIA. Ala, yang MAS menang malam tu…


HARI KETIGA…..

Waktu pagi Cuma bersantai-santai dengan keluarga angkat je. Tak buat ape pun. Then, waktu petanga ade la gotong royong sikit..hehe..malam ada program.. dinner dengan orang kampung..memang meriah la kan…




HARI KEEMPAT…..

Hari pulang… sekali lagi buat kawad kaki..Cuma kawalan kehormat saje.. bye-bye FELDA LUBUK MERBAU… kami geng KRS, seperti biasa la..kerahan tenaga.. load barang, unload barang..time huja pulak tu.. naik bas balik IPDA, dengan baju yang basah dan sejuk..huhuhu.. tapi, semua dah selesai… thanks to all… luv u all mmmuaha!!


3 comments:

Cikgu Siti said...

yeahh .follow dah . program anak angkat mmg syok abes kan .

laen kali jumpa lg :)

shafiqa said...

all the pictures are taken with my SE K770i

shafiqa said...

elleyayah..
mmg best..okeh! next time jmp lg yup..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...