Selamat Membaca Sahabatku..

Friday, August 19, 2011

entry sahur~~ cerita semalam..

assalamualaikum..

dah sahur semua??? harini dah hari ke 19 ramadhan kan..sekejap je dah nak sampai ke hujung. baju raya dah beli ke belum? saya dah..hehe... saya sebenarnya tak ada idea sangat nak tulis ni, tapi bila tengok blog rasa rindu juga nak menulis di sini.

petang semalam saya dah sampai di rumah di sunagi petani. seronok sangat. saya balik semalam selepas kuis, saya tumpang fasha dan wana. tq to both of you.. deorang drop sy kat tol. then tunggu dlm 5 mint ke 10 mnt ea, xingat la..akak dtg ambik. tengok je muka auni,trus peluk dia..tengok muka dia ada bintik-bintik, inatkan kena campak, rupanya kena gigit nyamuk.. kseian adik... manja sangta dia..geraammm!!!

pastu, pergi beli barang sebab akak cakap nak buat mee kari..sedap taw... then saya pula try buat masak lemak ketam..hehe..jadi taw!! sedap sangat..hehe..puji sendiri.. tapi, ada satu cerita lagi pasal abang... 'abang dan kuih tat nanas'..

saya beli kuih nak bawak balik pahang. almaklumlah, saya memang peminat kuih tat ni. lepas buka puasa, saja-saja la buka kuih nak rasa dengan akak. abang pula amsa tu baru banguntidur. die rasa la kuih tat sebiji. then die cakap, 'sedaaaaapp'!!! apa lagi, dia ambik sebekas kuih tu, makan sorang-sorang ja.. mengadap tv..adoiiii!! nak buat macam mana, dia nak makan xkan tak bagi pula kan..tak pa la, nanti ummu ganti kuih maksu nk bagi kat tok wan... huhuhu.. abang makan kuih maksu..huhu...

hehe..actually, hari sabtu 20.8 ni saya nak beryolak pulang ke pahang... seminggu lebih awal sebab pergi sekolah..SKKG2 ada PBS..Fasa 4..last PBS dah..taun depan praktikum...yehaa!!! takut pun ada... doakan semoga semua berjalan dengan lancar ye...

dalam dok seronok-seronok nak balik, ada juga sedihnya...sedih sebab ank tinggalkan ummi... rasa balik kali ni macam lama sangat...and rasa macam nak pergi jauh pun ada... yela..memang jauh pun.. KEDAH-PAHANG..jauh tu..hehe dlm 700 km gak..or lebih?? entah la...emm sampai sini dulu saya tulis, nt sy cerita lagi ok... salam...jom solat subuh!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...