Selamat Membaca Sahabatku..

Wednesday, May 29, 2013

Kerjaya @ guru

assalamualaikum...

bermula semalam 29 Mei 2013 adalah hari konvokesyen ke 3 IPGM di PICC Putrajaya. tahniah buat semua senior batch PISM Ambilan Januari 2009. million  congrates!! walaupun you all tak posting lagi, tapi semua nampak happy sangat kat sana. bergambar sebelum dan selepas konvo. hurmmm sangat menarik.. i wish i could be there next year! :) tapi, bangun je pgai tadi, terbaca keratan kosmo!!


ermmm terfikir-fikir pulak, kalau senior dah macam ni, lambat posting, macam mana pula dengan kami yang seterusnya. my father ada call, and dia tny keadaan sekarang ni, dan saya tak ada jawapan untuk diberikan. hanya mampu berdoa yang teraik. apa yang dapat saya pertahankan sekarang ni hanyalah Perjanjian Pendidikan Guru yang telah saya tandatangani 5 tahun dulu.. tapi, bila difikirkan semula, setelah saya di bayar elaun dan sebagainya dengan latihan Pra Perkhidmatan takkan lah kami tidak dipostingkan. yeah!! kami aset kerajaan yang menjadi pelaksanan kepada Program Transformasi Pendidikan yang telah di rencanakan oleh kerajaan... pagi2 pagi ni juga nak dengan lagu guru malaysia dan lagu rasmi IPGM..




pengalaman pertama menyanyikan lagu Guru Malaysia, rasa berderau darah. kali pertama menyanyi di dewan Ibnu Khaldun IPG KDA masa minggu orentasi. masa menyanyikan lagu tu, da mula faham akan bait2 di dalam lagu tu. Tanggunagjawab dan Amanah yang telah di beri yang mana saya sedia menggalasnya untuk anak bangsa. perasaan masa tu toksah cakap la macam mana kan. tiada apa lagi yang perlu saya cakap dan ulas untuk isu ni, tapi perjanjian antara saya dan Kerajaan Malaysia berwakilakn Kementerian Pelajaran masih dalam simpanan.. hehe.. so, pada adik2 yang nak sain ape-ape borang or gareement nanti, baca dan fahami betul-betul setiap butir perjanjian tersebut... ok!!! ~~mood rindu lagu IPDA~~




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...